ویزای شینگن و کانادا ویزای شینگن و کانادا .

ویزای شینگن و کانادا

ویزای کانادا

ویزای کانادا | فوری و تضمینی

ویزای کانادا

درباره کانادا
کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که در شمالی‌ترین نقطه قاره‌ی آمریکا قرار دارد. پایتخت این کشور، شهر آتاوا است. این کشور از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از جنوب به کشور آمریکا، از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام می‌رسد. کانادا  مساحتی تقریبا 6 برابر مساحت ایران دارد که ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلومتر مربع می‌شود. این کشور شامل 10 استان با استقلال زیاد از حکومت مرکزی و 3 قلمرو با استقلال کمتر است. نخست وزیر بالاترین مقام رسمی کشور کانادا و ملکه یک مقام تشریفاتی در این کشور است. در این مطلب توضیحی مختصر درباره شرایط زندگی و تحصیل در کانادا قرار می‌دهیم ولی پیشنهاد می‌کنیم با مشاورین کجاویزا تماس بگیرید تا اطلاعات کامل در مورد دریافت ویزای کانادا در اختیار شما قرار دهد.

 
شرایط زندگی در کانادا
هزینه‌های نسبتا پایین زندگی، سیاست آزاد، بیمه‌های درمانی رایگان، جامعه چند فرهنگی، آزادی‌های فردی، آب و هوای گوناگون، تحصیل کم هزینه و در بیشتر موارد رایگان و ظرفیت بالای مهاجرت در این کشور، از عواملی هستند که باعث بالا بودن درخواست مهاجرت به این کشور می‌گردد. این کشور با وجود مساحت بالایی که دارد، به دلیل نزدیکی به قطب شمال و سرمای هوای زیاد، اکثر مناطق آن خالی از سکنه است و کل جمعیت این کشور پهناور 35 میلیون نفر است. کانادا بزرگترین رابطه اقتصادی را با کشور آمریکا دارد که دلیل آلودگی مرزهای این کشور محسوب می‌گردد. کانادا بیشترین دریاچه‌ها، بیشترین افراد تحصیل کرده و بیشترین مصرف ماکارونی و پنیر را به خود اختصاص داده است.
اقتصاد کانادا
اقتصاد خوب کانادا، این کشور را به یکی از 10 کشور ثروتمند جهان تبدیل کرده است. این کشور شامل 10 استان است که هر کدام از آن‌ها، اشتغال و اقتصاد مختص به خود را دارد. آب و هوا و شرایط محیطی متفاوت در استان‌های کانادا باعث تفاوت در اقتصاد این استان‌ها دارند. مانیتوبا یکی از استان‌های کانادا است که اقتصاد اصلی آن شامل، معادن، تولید و کشاورزی، مزرعه داری به صورت سنتی است. استان‌های انتاریو و کبک دارای مراکز تولیدی مهمی شامل غذا، نوشیدنی، کاغذ، فلزات اولیه، محصولات فلزی، پتروشیمی و مواد شیمیایی، همچنین اقتصاد مناطق آتلانتیک، منابع طبیعی نظیر ماهیگیری، جنگلداری و معادن متمرکز درآمد این استان را تامین می‌کند.

 

ویزای توریستی کانادا
ورود به کانادا با هدف گردشگری و دیدن جاذبه‌های این کشور از طریق دریافت ویزای کانادا امکان پذیر است. ویزای توریستی کانادا به دو دسته تقسیم می‌گردد. این دو دسته شامل:

ویزای یکبار ورود به  کانادا (سینگل)
ویزای چند بار ورود به کانادا (ویزای مولتی)
در ادامه به توضیح هر کدام از این دو نوع ویزای توریستی می‌پردازیم.

ویزای یکبار ورود به  کانادا (سینگل)
افرادی که قصد سفر به کانادا برای یکبار دارند، می‌توانند برای دریافت ویزای سینگل اقدام کنند. ولی در صورت خارج شدن از این کشور، برای ورود مجدد نیاز به دریافت دوباره ویزا کانادا دارند. البته استثتا هم در این مورد وجود دارد و آن شامل، خروج مستقیم از کانادا به ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون است. این نوع ویزا 3 ماه از تاریخ صدور اعتبار دارد. متقاضیان لازم است مدارک زیر را برای دریافت ویزای سینگل ارائه دهند:

گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
بلیط بازگشت تایید شده به همراه بلیط رزرو شده برای خروج از کشور
فرم درخواست تکمیل شده به همراه دو عکس
همچنین هزینه ویزا سینگل کانادا 43 یورو برای هر درخواست نامه است که فقط با چک شرکتی یا پستی قابل پرداخت است.
ویزای چند بار ورود به کانادا (مولتیپل کانادا)
ویزای مولتی یا ویزای 5 ساله نوعی از ویزای کانادا، برای افرادی است که نیاز به رفت و آمدهای چند باره به کانادا دارند، دریافت ویزای مولتی بهتر است، پس سعی کنید شرایط دریافت این نوع ویزا را بهبود بخشید. البته در این نوع ویزا هم لازم است شما پس از 6 ماه از کانادا ( حتی برای کمتر از یک روز) خارج شوید و دوباره بازگردید.

مراحل دریافت ویزای کانادا
ویزای کانادا به سخت ترین نوع ویزا در ایران معروف است. مراحل دریافت ویزای کانادا، مثل ویزای شینگن اسپانیا، ولی سخت تر است. شاید بتوان  گفت مهم‌ترین مرحله برای دریافت ویزای کانادا، گرفتن وقت سفارت کانادا است که به دلیل عدم فعالیت این سفارت در ایران، بسیاری از متقاضیان این ویزا با مشکل مواجه می‌شوند. برای دریافت ویزای کانادا، باید از سفارت یکی از کشورهای همسایه ( ارمنستان، امارات و ترکیه) اقدام شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از حضور در سفارت، حتما مدارک خود را به صورت آنلاین ارسال کنید، زیرا سفارت کانادا به درخواست‌های آنلاین زودتر و سریعتر رسیدگی می‌کند.

ویزای تحصیلی کانادا
تحصیل در کانادا به خاطر شرایط خوب زندگی، دانشگاه‌های معتبر با اساتید مجرب، امکانات به روز تحصیلی و دریافت بورس‌های تحصیلی می‌تواند آرزوی هر شخصی باشد. به همین دلیل دریافت ویزای کانادا جهت تحصیل، درصد زیادی از مهاجران را شامل می‌شود. تحصیل در کانادا حتی از تحصیل در کشورهای مثل آمریکا و انگلستان هم ارزان‌تر است و امکان بورسیه تحصیلی، درصد قابل توجهی دانشجوی خارجی را از سراسر جهان به دانشگاه‌های این کشور کشانده است. البته تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رایگان امکان پذیر نمی‌باشد و تنها با دریافت بورسیه می‌توان بخشی از هزینه‌های تحصیل را کاهش داد. ولی در مقطع دکتری امکان دریافت بورس تحصیلی راحت‌تر است.

مدارک عمومی برای ویزای کانادا

شناسنامه به همراه کپی از صفحات آن
اصل پاسپورت متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات آن
فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
2 قطعه عکس به ابعاد 45 در 35 میلی متر
بیمه مسافرتی
کپی از تمامی ویزاهایی که در 5 سال اخیر درخواست و تایید شده اند به همراه مهر تایید
بلیط رفت و برگشت هواپیما: تاکید می‌شود فقط بلیط را رزرو نموده و تا زمانی که از دریافت ویزای کانادا اطمینان حاصل نکرده اید از خرید آن خودداری کنید.
تاییده اقامت در کانادا : واچر هتل یا تاییده اقامت از طرف شخص حقیقی یا حقوقی ساکن کانادا الزامی است. واچر هتل بهتر است با سربرگ و مهر خود هتل باشد.
فرم تکمیل شده درخواست ویزا
نامه پذیرش از دانشگاه برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا
سند ازدواج برای افراد متاهل
 

 
مدارک مربوط به تمکن مالی ویزای کانادا

ترجمه لاتین از پرینت تراکنش حساب 3 ماه گذشته بانک مورد نظر در ایران به همراه مهر بانک که نشانه تمکن مالی و امکان پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا است. دقت شود اگر تراکنش‌های نزدیک به درخواست ویزا غیر طبیعی جلوه کند، به احتمال زیاد درخواست ویزای کانادا رد خواهد شد. در واقع اگر در زمان نزدیک به درخواست، تراکنش بیش از حد و دارای رشد خیلی زیاد باشد چنین استنباط می شود که مبلغ مربوط به وام است.
سوپر ویزای کانادا
سوپر ویزا نوعی ویزای موقت توریستی می‌باشد‌ که به والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها تعلق میگیرد. برای اخذ این نوع ویزا باید یکی از فرزندان و یا نوادگان فرد متقاضی از شهروندان مقیم کانادا باشد و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد و دارای شرایط خاص دیگری نیز باشند. سوپر ویزای کانادا به والدین افراد این اجازه را میدهد که به مدت دو سال در کانادا بمانند و پس از اتمام دوره دو ساله‌ی اقامت و یا حتی پس از تمام شدن اعتبار پاسپورت میتوانند به راحتی از سوپر ویزای ده ساله کانادا استفاده کنند. در ادامه شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا را در اختیار شما قرار داده ایم:

شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا
این نوع ویزا به والدین ( یا پدر بزرگ و مادربزرگ ) فرد مقیم کانادا و یا کسی که اقامت دائم کانادا را دارد داده میشود.
دعوتنامه از طرف فرزند و یا نوه از کانادا
بیمه درمانی در کانادا ( با یک سال اعتبار از زمان ورود به کانادا و پوشش حداقل 100 هزار دلاری )
اظهار نامه کتبی به منظور توانایی پرداخت خدمات بیمه درمانی توسط دعوت کننده
انجام دادن تست پزشکی مهاجرت ( تاییدیه پزشک سفارت کانادا )
ورود به کانادا برای فرد متقاضی مانعی نداشته باشد.
گواهی تمکن مالی دعوت شونده در کانادا
فتوکپی کارت اقامت دائم در کانادا و یا کارت شهروندی کانادا دعوت کننده در کانادا
فهرست افرادی که در خانه دعوت کننده ساکن هستند
مدارک مورد نیاز برای اخذ سوپر ویزای کانادا
مدارک لازم برای دریافت سوپر ویزای کانادا تقریبا مانند مدارکی است که برای اخذ دیگر ویزای کانادا گفته شد. با این حال به نام بردن این مدارک می‌پردازیم:

اثبات تمکن مالی فرد دعوت کننده در کانادا (باید فرد دعوت کننده حداقل درآمد را داشته باشد )
مدارکی که بتواند ثابت کند فرد متقاضی با دعوت کننده نسبت فامیلی دارد و اینکه ثابت کند فرزند یا نوه ی متقاضی می‌باشد.
مدارکی که اثبات کند فرد دعوت شونده قصد ماندن دائم در کانادا را ندارد و پس ار اتمام اعتبار ویزا کانادا را ترک خواهد کرد.
مدارکی که بتواند افسر ویزا را متقاعد کند که شما قصد بازگشت به کشورتان را دارید و علت سفر شما فقط دیدن فرزند و یا نوه تان است.
دعوت نامه ارسال شده از طرف فرزند و یا نوه فرد متقاضی
مدارک لازم برای اثبات اینکه آزمایشات لازم برای بیمه درمانی توسط یکی از پزشکان معتمد سفارت کانادا تایید شده است.
مدارکی مورد نیاز برای اینکه ثابت کند شخص متقاضی به کشور خود علاقه دارد و این خود اثباتی است برای اینکه به کشور خود بازمیگردد.
اثبات تمکن مالی فرد دعوت کننده در کانادا
نامه ی کتبی از سوی دعوت کننده که در آن ذکر شده باشد نوه یا فرزند متقاضی هزینه های زندگی فرد را در مدت زمانی که در کاناداست تامین میکند.
بیمه ی حداقل یک ساله همراه با انجام معاینات پزشکی
گواهی مشاغل جهت اخذ ویزای کانادا
کارمندان: گواهی اشتغال به کار با ترجمه انگلیسی روی سربرگ شرکت با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد با مهر و تایید مدیریت ارگان، ترجمه‌ی حکم کارگزینی، ترجمه‌ی بیمه و فیش حقوقی 2 ماه اخیر
کارفرمایان: ترجمه‌ی آگهی تأسیس، تغییرات و تصمیمات شرکت در روزنامه ی رسمی، لیست ترجمه شده بیمه و فیش حقوقی 2 ماه آخیر کارمندان، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه‌ی تمکن باتک ایرانی، و ریز پرینت 4 ماه آخر همراه ترجمه
تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه (همه این مدارک باید همراه با ترجمه باشد.)
پزشکان: ترجمه‌ی پروانه طبابت، ارائه کارت نظام پزشکی، پروانه ترجمه شده مطب، مالیات پرداخت شده و لیست پرداخت بیمه به همراه ترجمه انگلیسی

مهندسان: ترجمه‌ی پروانه‌ی نظام مهندسی
کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: جواز کسب، پروانه‌ی بهره‌برداری، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و پرداخت بیمه( همه این مدارک باید همراه با ترجمه باشد.)
بازنشستگان: حکم ترجمه شده بازنشستگی، فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی در صورت افزایش حقوق و حکم افزایش حقوق بازنشستگی به همراه ترجمه

 منبع: kojavisa.ir
 


برچسب: ویزا، ویزای کانادا، کانادا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۳:۱۰ توسط:هیوا موضوع: نظرات (0)